26 Haziran 2009 Cuma

ÇARPRAZ ZİNCİR KULLANIMI İLE İLGİLİ 10 ÖNEMLİ TAVSİYE









Tipik bir çapraz zincir kullanım durumu...Bisiklet kullanımında en sık karşılaştığımız hatalardandır çapraz zincir kullanımı. Özellikle ülkemizde ulaşım amaçlı bisiklet kullanan insanlarımızın büyük çoğunluğu bu hataya düşmektedir. Neden? Çünkü çapraz zincir kullanımının bir hata olduğunu bilmemekteler! Peki nedir çapraz zincir kullanımının zararları öğrenmek ister misiniz?1. Zinciriniz Çabuk Uzar. Zincirin uzun süre çapraz kullanımında yaşanan olumsuz durumların başında zincirinizin hızla uzaması gelir. 1000 - 1200km kadar sağlıklı kullanılabilmesi gereken normal bir zincir, sürücünün ağırlık ve kullanış stiline göre 500-600km’de ömrünü tamamlayabilir.Tipik bir çapraz zincir kullanım durumu...Bisiklet kullanımında en sık karşılaştığımız hatalardandır çapraz zincir kullanımı. Özellikle ülkemizde ulaşım amaçlı bisiklet kullanan insanlarımızın büyük çoğunluğu bu hataya düşmektedir. Neden? Çünkü çapraz zincir kullanımının bir hata olduğunu bilmemekteler! Peki nedir çapraz zincir kullanımının zararları öğrenmek ister misiniz?1. Zinciriniz Çabuk Uzar. Zincirin uzun süre çapraz kullanımında yaşanan olumsuz durumların başında zincirinizin hızla uzaması gelir. 1000 - 1200km kadar sağlıklı kullanılabilmesi gereken normal bir zincir, sürücünün ağırlık ve kullanış stiline göre 500-600km’de ömrünü tamamlayabilir.Vites Sistemine Yıpratıcı Yük Biner2. Aynakol ve Kaset Çabuk Eskir. Bisiklet zinciri, aynakol dişlileri ve kaset dişlilerini birbirine bağlayan ve pedal çevrilişi esnasında büyük yüklerin bindiği bir düzenektir. Sürüş esnasında zincirin çapraz kullanılması durumunda, gerek kaset gerekse aynakol dişlileri gereğinden hızlı ve geri dönülmez şekilde yıpranacaktır.3. Zincir Kopabilir. Zincir çapraz kullanım esnasında en zayıf konumunda bulunmaktadır. Bu durum ani yüklenmelere karşı zincirin her an kopması ihtimalini oldukça güçlendirir.4. Zincir Baklaları Yamulabilir. Zinciriniz yüklenmelerde kopmasa da baklalarının geri dönülmez şekilde yamulması ve sık sık sıkışıklık yapma olasılığı çok yüksektir . Hiçbir Getirisi Yoktur. Neden çapraz zincir kullanılır? Küçük dişliden küçük dişliye (ön-arka) ya da tersi durumda sanki az ve yumuşak çevirerek daha fazla yol alınacağı hissine kapılır insan. Ve unutur gider bu yanlış konumda zincirini. Hele bir de ‘market bisikleti’ tabir ettiğimiz ‘100-200YTL’lik bir bisiklet kullanılıyorsa vites sistemi bu yanlış konuma hemen alışacak ve bir daha normal çalışamayacak hale gelecektir. Oysa ki örneğin en küçükten en küçüğe dişli aritmetiği gözden geçirildiğinde bu konum yerine aynakol orta dişli ile kasette büyükçe bir dişli konumu aynı p. Hiçbir Getirisi Yoktur. Neden çapraz zincir kullanılır? Küçük dişliden küçük dişliye (ön-arka) ya da tersi durumda sanki az ve yumuşak çevirerek daha fazla yol alınacağı hissine kapılır insan. Ve unutur gider bu yanlış konumda zincirini. Hele bir de ‘market bisikleti’ tabir ettiğimiz ‘100-200YTL’lik bir bisiklet kullanılıyorsa vites sistemi bu yanlış konuma hemen alışacak ve bir daha normal çalışamayacak hale gelecektir. Oysa ki örneğin en küçükten en küçüğe dişli aritmetiği gözden geçirildiğinde bu konum yerine aynakol orta dişli ile kasette büyükçe bir dişli konumu aynı performansı sağlayacaktır.Soldaki karede doğru, sağdaki karede ise yanlış (çapraz) zincir kullanımını görüyorsunuz.6. Ön Aktarıcıya Zinciriniz Sürtebilir. Genelde bu konumda zincirin ön aktarıcıya sürtme ihtimali yüksektir. Sürtme olmayacak şekilde ayar yapılsa bile bu durumda da normal vites değişimleri sağlıklı yapılamayacaktır.7. Çekiş Sisteminiz Tek Bir Zincire Alışır. Bir kez çapraz kullanıma alışan çekiş sistemi (aynakol, kaset dişli) bir daha yeni zincirle çalışamaz hale gelecektir. Yanlış bir kullanım nedeniyle tüm sistemin çöpe atılmasına neden olabilirsiniz!..erformansı sağlayacaktır. Soldaki karede doğru, sağdaki karede ise yanlış (çapraz) zincir kullanımını görüyorsunuz.6. Ön Aktarıcıya Zinciriniz Sürtebilir. Genelde bu konumda zincirin ön aktarıcıya sürtme ihtimali yüksektir. Sürtme olmayacak şekilde ayar yapılsa bile bu durumda da normal vites değişimleri sağlıklı yapılamayacaktır.7. Çekiş Sisteminiz Tek Bir Zincire Alışır. Bir kez çapraz kullanıma alışan çekiş sistemi (aynakol, kaset dişli) bir daha yeni zincirle çalışamaz hale gelecektir. Yanlış bir kullanım nedeniyle tüm sistemin çöpe atılmasına neden olabilirsiniz!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder